Het werk bepaalt de volgorde van leren in de scheepsbouw


Toelichting en verdieping

De scheepswerf voerde een aantal veranderingen door. Zo gingen de mensen meer in teams werken, moesten meer leren samenwerken, kregen de teams meer resultaatverantwoordelijke opdrachten en wilden ze dat leren en werken dichter bij elkaar zou komen te liggen.

    • Als je hoort wat de werf heeft veranderd, wat betekent dit dan voor de aanpak van de docent?
    • Wat vinden de docent, de studenten en de praktijk begeleider van de nieuwe aanpak?
    • Wat zou dat betekenen voor het vak wat jij als docent geeft of gaat geven?
    • Hoe zou je dat aanpakken?
    • Studenten vertellen ook over het verschil tussen leren op een VMBO en een MBO, welke manier van leren staat dichter bij jouw visie op leren en waarom?

Beschrijving

Eerst komt de praktijk en daar voegen ze de theorie aan toe. Afhankelijk in welk stadium de bouw van het schip zich bevindt, wordt er opgeleid. Studenten vertellen hoe zij het verschil ervaren tussen VMBO en MBO. Docenten vertellen wat hen het verschil is.


Laat een bericht achter