Leren aan de hand van reële beroepsproducten


Toelichting en verdieping

De opleiding handel is zo opgezet dat de studenten leeropdrachten krijgen die heel dicht de beroepspraktijk benaderen. Ze moeten bijvoorbeeld een mini onderneming opzetten en daar voor een investerings- en een financieringsplan kunnen maken en een exploitatiebegroting kunnen opstellen. Andere vakken worden daaromheen gegroepeerd. Een van hun uitgangspunten is dat studenten moeten leren in een contextrijke omgeving.Dit begrip kom je vaak tegen bij ROC’s.

    • Wat wordt daar precies mee bedoeld? Als je het niet weet, zoek het dan op.
    • Hoe ervaar je de eigen leeromgeving?
    • Is deze contextrijk?
    • Hoe ervaren de studenten hun opleiding?
    • Wat vinden zij belangrijk?
    • Wat weet je zelf van deze beroepspraktijk?
    • Als je hier docent zou gaan worden, wat zou je dan zelf nog willen weten of leren?
Kijk op de site van het Suma college in Eindhoven hoe de opleidingen dienstverlening nu in elkaar steken.

    • Krijg je ook informatie over de opzet van hun onderwijs?

Beschrijving

Docenten vertellen vanuit welke visie zij hun onderwijsprogramma hebben ingericht, afgeleid van hun visie op dienstverlening. Studenten maken reële beroepsproducten zoals een ondernemingsplan met een reëel KvK nummer, budget en events. Studenten vertellen wat hun ervaring ermee is.


Laat een bericht achter